Tawni Waters au lycée !

Les élèves de première L en LELE (littérature étrangère en langue étrangère) et de terminale L ont eu l’occasion de rencontrer Tawni Waters avec Mme Arnaud, Mme Weyh, Mme Elliot, M. Hameury.

Tawni Waters est une romancière et poétesse américaine, elle vit aux États-Unis et est l’auteur de deux romans : Beauty of the broken, The long ride home (roman sur lequel les élèves ont travaillé), elle a également écrit un recueil de poèmes, Siren songs. A ce jour, son œuvre n’est pas traduite en langue française.

Grâce à cette rencontre, nos élèves ont pu écouter Tawni Waters s’exprimer dans sa langue natale, ils ont également participé à un atelier d’écriture en anglais.

Tawni Waters s’est montrée très accessible, généreuse et patiente, nos élèves ont été séduits par sa personnalité, elle poursuit d’ailleurs ses échanges sur les réseaux sociaux avec certains élèves.

Cette rencontre a été organisée avec le concours de l’association LEAR (Lire et écrire à La Rochelle) et du Centre Intermondes de La Rochelle.

Quelques réactions d’élèves de 1L 1 :

« On Monday March 5th we met the writer Tawni Waters who is the author of The long Ride Home. This meeting was really interesting! The author was generous and carefully listened to our questions. In each of her answers she tried to share her way of thinking with us. One of the greatest moments was when she asked us to write a text in teams to show how to elaborate a story with some keywords. She tried to convey the spirit of the road and told us about her experiences. Her words were really inspiring and fascinating. »

Ingrid Favre 1 L1

« Tawni Waters est une femme pleine de charisme qui a su nous faire passer un agréable moment en nous racontant ses expériences, nous permettant ainsi d’entrer un peu plus dans son monde. Un petit jeu d’écriture bien sympathique nous a permis de clore cette conférence qui ne nous laissera que d’agréables souvenirs. »

Mathilde Robert 1 L1

« This conference was a great moment for all the students but useful for those who write stories ( like me) ! Tawni Waters is such a beautiful person and I think that she deserves all the good things that have happened to her ! She is so brave ! She is a source of inspiration and absolutely fantastic ! I think that this meeting was even better than a reading session ! »

Linsay Tonnerre 1 L1

« For 2 hours Tawni Waters shared many things with us. She talked about her experience, her writing habits, her professional life. It was very interesting ! She gave me advice to become a teacher and a writer. The funniest moment was the writing activity based on a brainstorming. We had to write a story in groups and Tawni Waters read them. Some stories were really funny !

I met her later in La Rochelle with my friends and we talked and took a selfie with her. We were so pleased when we saw that she had put the photo on her Facebook profile ! Nice surprise ! »

Raphaelle Dufour 1 L1

Posted in Anglais.