Rencontre avec Charles Holdefer

Grâce au concours de l’association LEAR (Lire et écrire à La Rochelle), 45 élèves de première LELE avec Mme Arnaud et M. Hameury ont rencontré Charles Holdefer au CDI.

Charles Holdefer est un auteur américain de romans, nouvelles, microfictions et professeur à l’Université de Poitiers.

Afin de préparer au mieux la rencontre, les élèves ont lu en anglais la nouvelle « Jeannie », ils ont également préparé des questions pour la venue de l’auteur.

Le jour de la rencontre, l’écoute a été bonne, les élèves ont été curieux et interessés. Ce fut enrichissant d’avoir la réflexion d’un auteur sur le processus d’écriture, cela peut améliorer la qualité de leur lecture. Les élèves ont mieux compris la nouvelle « Jeannie ». Ils ont également manifesté une certaine fierté d’avoir suivi intégralement la conférence en anglais !  »

Quelques réactions d’élèves de Mme Arnaud :

« I loved being able to have an interview with a writer. It helped me to understand better what really happens when you decide to make writing your job ». Andrea

« I enjoyed the conference, the author made a presentation about the state where he comes from, Iowa, and i thought it was very interesting as i love learning more about cities and cultures. »

« ​I liked the kind of reflexion on the strangeness of the world without our phones but at the same time a little bit too much. » ​Adèle V

« It was very interesting to have the point of view of an author on his own books » »

« ​I liked this meeting because Charles Holdefer is a very nice person, he was really patient with us. »

« ​I really liked the conference. We met Charles Holdefer and he introduced himself first for us to kwon him a bit. That’s how we know he grew up on a farm and read a lot so he started writing really young. We learnt about his inspirations and how he writes. Then we asked him questions about his short story « Jeannie » which consufed the class a bit. I think that the questions and anwers were really interesting because we didn’t talk about his books only but about everything, he even gave us advice. I really enjoyed it even if sadly I think we could have asked him more questions. » ​Rachel

Avec le soutien de la région Nouvelle-Aquitaine.

Posted in Anglais.